Schoolproject: Stroop

De in Zuid-Limburg bekende stroopfabrikant Canisius gaat fuseren met het Noord-Limburgse FruMarco. Beiden produceren ze stroop en beide zijn ze even lekker. We werden uitgedaagd om voor het zoete goedje een nieuwe verpakking te ontwerpen.

Persoonlijk was ik van mening dat de bestaande potjes een stoffig en oud uiterlijk hadden. Hoog tijd om daar nieuw en fris leven in te blazen. Dit heb ik gedaan door het etiket een volledige remake te geven; een fris, fruitig en kleurrijke wrapper. Omdat stroop ook wel een nostalgisch gevoel heeft, heb ik ervoor gekozen om het klassieke blik intact te laten. Hooguit een andere kleur naar modern zilver.

Om het geheel bekend te maken aan het publiek heb ik voor de klassieke bushokjes reclame gekozen: Een advertentie waar je in een oogopslag ziet wat het precies inhoudt. Als je er langer voor staat, dan kun je de typische kenmerken van een potje stroop eenvoudig lezen. Heb je al trek?